ファイルのロードとセーブ

"There is 1 possibility. Do you really wish to see them all? (y or n)" -- bash 1.14.7
"1つの可能性があります。あなたは本当に、それらの全てを見たいと思いますか? (y or n)"--- bash 1.14.7

ファイルのロード

All data that you work with in Broadcast 2000 is loaded using load and append.
あなたが Broadcast 2000 で作業した全てのデータは、load append を使ってロードされます。
 The loading and playing of files is just as you would expect. Just go to File->Load and select a file for loading. Hit the forward play button   and it should start playing, regardless of whether a progress bar has popped up. If it pops up a progress bar, it's because Broadcast 2000 decided an index file would be faster to draw than reading every audio sample directly.
ファイルのロードと再生は、あなたが想像する通りです。File --> Load に行き、ロードするファイルを選んで下さい。フォワードプレイ(前方再生)ボタン  を押すと、プログレスバーがポップアップするかどうかにかかわらず、それは再生し始めるはずです。もしプログレスバーがポップアップしたら、それは Broadcast 2000 が全てのオーディオ・サンプルのディレトリを読むよりも、インデックス・ファイルを描く方が速いだろうと判断したためです。
 Loading usually changes the current project's attributes to match the loaded file. Loading still images creates a new project with default values.
ローディングは、通常、ロードされるファイルに適合させるために、現在のプロジェクトの属性を変更します。静止画をロードすると、新しいプロジェクトをデフォルト値で作成します。
 The Append command adds tracks containing a new file without deleting the current project. Appending doesn't change the current project's attributes.
Append コマンドは、現在のプロジェクトを削除せずに新しいファイルを含むトラックを追加します。アペンドは現在のプロジェクトの属性を変更しません。
ファイルのセーブ
Eventually you'll want to save your work. Saving files in the post-production world doesn't work like it does in the computer science textbook. When you select File->save as you don't save data. You save pointers to areas on disk where your assets are located. When you load these pointers, your project reappears just like you saved the data itself.
いつかは、あなたの作業を保存したいと思うでしょう。ポストプロダクション(訳注:フィルム撮りの後、上映までの制作)の世界でのファイルの保存は、コンピュータ科学の教科書でやるようにはいきません。 File --> save as を選んでも、データは保存されません。あなたの資産が置かれているディスク上にエリアのポインタをセーブします。これらのポインタをロードすると、データ自身をセーブしたように、あなたのプロジェクトが再び姿を現します。
 If you want to save audio and video data you need to do a render.
オーディオとビデオのデータを保存したいときは render(レンダリング)を行う必要があります。
レンダリング
Selecting File->Render... causes Broadcast 2000 to create an audio or video file that you can play on a movie player and all your roommates can use but doesn't save any console or edit information. The region of the timeline you highlight is important.
File --> Render... を選ぶと Broadcast 2000 は、ムービー再生装置で再生可能で、且つあなたの同室者が使うことができるオーディオあるいはビデオファイルを作ります。しかし、どんなコンソールまたは編集情報も保存しません。あなたが強調するタイムラインの領域は重要です。
 If a region is selected Rendering saves the selected part of the timeline. If nothing is selected rendering saves the entire region after the cursor.
 Rendering は、領域が選択されると選ばれたタイムラインの部分をセーブします。何も選択されなければ、レンダリングはカーソルの後の全領域をセーブします。
 Rendering presents you with a File format dialog. If Overwrite project with output is selected the rendered output is pasted onto the recordable tracks.
レンダリングは、ファイル形式のダイアログを表示します。Overwrite project with output(出力をプロジェクトに上書き)を選択すると、レンダリングされた出力が、記録可能なトラック上にペーストされます。
 Broadcast 2000 tries really hard to copy video directly from the source assets to the output file without recompressing it but this is only possible when the asset and output file use the same compression among other things.
Broadcast 2000 は、再圧縮せずに直接ソース資産から出力ファイルへビデオをコピーするのは本当に難しいか試みます。しかし、資産および出力ファイルが同じ圧縮を使う場合のみ、これは可能です。