THE LML33

 The LML33 can be used for video I/O between Broadcast 2000 and analog devices.

LML33は、Broadcast 2000 とアナログ・デバイス間のビデオ I/O に使用できます。
 DRIVER INSTALLATION
ドライバのインストール
There are about half a dozen drivers for the LML33 each with different interfaces. Broadcast 2000 uses the "VideoStreams" driver. On a multiprocessor machine, compile the driver with make -j 1. The driver takes many options at load time for the I/O ports, bitrate, and standard. A sample installation using the S-Video ports, D1 resolution, and high quality JPEG compression is
LML33 用の、およそ半ダースのそれぞれ異なるインターフェースのドライバがあります。Broadcast 2000 は、"VideoStreams" ドライバを使います。マルチプロセッサ・マシンでは、make -j 1でコンパイルします。ドライバは、ロード時に I/Oポート、ビットレート、および標準の多くのオプションがあります。サンプルのインストールでは S-ビデオポート、D1 解像度、および高品質 JPEG 圧縮を使用します。
 insmod lml33 bitrate=400000 video_stream=1 video_input=2 video_output=2

 You also have to create device nodes using mkvidnodes

mkvidnodes を使ってデバイスノードを作る必要もあります。
BROADCAST 2000 CONFIGURATION
Broadcast 2000 の設定
In settings->preferences->video are the settings for video input and output. Set the paths to /dev/jvideo and set the drivers to LML33. You can optionally set just the playback or just the record to LML33.
settings --> preferences --> video は、ビデオの入力と出力の設定です。/dev/jvideo へのパスをセットし、LML33  のドライバをセットして下さい。オプションで、LML33に、ちょうどその再生、あるいはちょうどその記録することができます。
 Trying to play anything but bare MJPEG Quicktime movies to LML33 results in a blank screen.
LML33に裸のMJPEG Quicktime ムービー以外を再生すると、画面は空白になります。
 All operations involving the LML33 must be in 720x480 resolution.
LML33 を含む全ての操作は、720x480 の解像度にする必要があります。
RECORDING VIDEO
ビデオを記録する
Recording from the LML33 is only possible when using Quicktime. The compressor automatically defaults to MJPG.
LML33からの録画は Quicktime を使う場合のみ可能です。 コンプレッサは、自動的に MJPG がデフォルトになります。
 The record preview contains an extra button: swap fields. Since the field order on the LML33 is undefined the swap fields button allows you to define the field order manually. After recording, the field order can still be swapped by using the deinterlace plugin.
録画プレビューには、余分のボタン: swap fields があります。LML33のフィールドの順序は未定義なので、 swap fields ボタンにより手動でフィールドの順序を定義できます。録画の後でも、フィールドの順序は deinterlace プラグインを使うことによって交換できます。
 Because of the way the LML33 is designed, any glitch causes the driver to crash and reset, and usually changes the field order.
LML33 の設計方法のため、グリッチはドライバをクラッシュおよびリセットさせて、そして通常はフィールドの順序を変えます。
 The record preview automatically previews in RGB luminance while saving data in 601 luminance. To make the video suitable for display on computers you'll need to apply the RGB<-> 601 plugin. For playing back to the LML33, leave it alone.
 
601 輝度でデータをセーブしている間に、録画プレビューは、RGB 輝度で自動的にプレビューします。ビデオをコンピュータでの表示に適合させるために RGB <-->  601 プラグインを適用する必要があるでしょう。LML33 への再生では、そのままにしておいて下さい。


 The LML driver buffers a certain number frames behind the audio, so after recording, you'll need to shift the video forward by several frames.

LMLドライバはオーディオの後ろで、ある程度のフレームをバッファします。従って録画の後、ビデオをいくつかのフレームぶん前方へ移す必要があるでしょう。
PLAYING VIDEO
ビデオ の再生
Playing video is a little more reliable. Only sections of the timeline consisting of bare Quicktime MJPA data are sent to the LML33. To get good results you must keep the output in 601 luminance. If you have a movie in RGB luminance you'll need to render it to an MJPA Quicktime movie using the RGB <-> 601 plugin.
 
ビデオ再生は、もう少し信頼性が高いです。裸の Quicktime MJPA データで構成されるタイムラインのセクションだけが LML33 に送られます。よい結果を得るには、出力を 601 輝度に保持する必要があります。RGB 輝度のムービーを持っているなら、RGB <--> 601 プラグインを使ってそれを MJPA Quicktime ムービーに与える必要があるでしょう。


Applying any realtime plugins diverts the output from MJPA and causes a blank screen so everything must be rendered to Quicktime and loaded back in.

リアルタイムのプラグインを適用すると MJPA からの出力をそらし、空白画面になります。従ってあらゆるものを Quicktime に与え、元へロードする必要があります。
 By default the LML33 can only play JPEG frames smaller than 128k. Any frame larger than 128k locks up the driver. You can either render all your movies in extremely low quality or increase the buffering capability of the LML driver. This can only be done when compiling the LML33 driver by enlarging lml33RamPerBoard in main.c to 0x10000 so the maximum frame size becomes 256k.
LML33 はデフォルトでは 128k よりも小さい JPEG フレームだけを再生できます。128k よりも大きいフレームでは、ドライバがロックします。全てのムービーを極めて低品質にするか、または LML ドライバのバッファリング能力を増やすことができます。これは LML33 ドライバをコンパイルするときに、main.c で lml33Ram Per Board を 0x10000 に大きくすることによってのみ可能であり、最大フレームサイズは 256k になります。